112 éves a Magyar Egyetemi - Főiskolai Sportszövetség

A Nemzeti Diák, Hallgatói és Szabadidősport Szövetség tagja

Superfood = szuper egészség?

A superfood jelzővel manapság már mindent el lehet adni. Ígérnek általa csodás fogyást, kicsattanó egészséget, sugárzóan szép bőrt, de gyakorlatilag mindenre ráhúzták már a fogalmat, ami az egészséghez köthető.

Olvasási idő: 2 perc

Ma már a legközelebbi kisboltban is külön polcon csücsül a goji bogyó mellett a chia mag, az acai bogyó, a maca gyökér, a spirulina, a quinoa… De mégis mik ezek? És mi ez a nagy felhajtás a superfoodok körül?

Az Oxford Dictionary szerint a superfoodok tápanyagban dús élelmiszerek, amikről úgy tartják, hogy különösen kedvező hatást gyakorolnak az egészségre és a jó közérzetre. A 90-es években megjelent Nature Nutrition magazinos cikk után pedig a fogalom széles körben elterjedt. 2007-től az EU szigorított: az új törvény alapján csak akkor superfood valami, ha az étel pozitív hatásait tudományos kísérlettel bizonyítják. Koncentráltan, természetes formában tartalmaznak vitaminokat, ásványi anyagokat, tehát különösen egészségesek, ebben rejlik a szupererejük.

A szuperételek kizárólag természetes formában fordulnak elő. Jótékony hatóanyagaikat pedig koncentrált formában tartalmazzák a természetes úton előállított kivonatok. Ezek nagy előnye, hogy egy kevés víz hozzáadásával egy rohanó napon is bármikor, pillanatok alatt elfogyaszthatod, de az ételeidbe is belefőzheted, készíthetsz belőle süteményt, turmixot vagy dúsíthatod vele a főzelékeket is.

De, mint minden trendet, érdemes ezt is némi fenntartással kezelni. Ezek sem csodaszerek, a mérték pedig jó barátunk, mint tudjuk.

A legfőbb superfoodok:

Zöldségek

cékla, édesburgonya, sütőtök, brokkoli, kelbimbó, spárga, karfiol, fodros kel, lilakáposzta, bab, zöldbab, zöldborsó, csicseriborsó, vörös lencse, mungobab

Gyümölcsök

alma, citrom, zöldcitrom, grépfrút, mandarin, gránátalma, kiwi, avokádó

Bogyók

kék áfonya, szeder, acai bogyó, meggy, ribizli, goji bogyó, vörös szőlő, cseresznye, olíva

Gabona

barnarizs, quinoa, köles, hajdina, zab, tönköly, bulgur

Magok

chiamag, lenmag, mák, tökmag, dió, mandula, pisztácia, kesudió, szezámmag, magyoró, kakaóbab

Csírák

lucernacsíra, retekcsíra, búzacsíra, babcsíra, borsócsíra, brokkolicsíra,

Fűszerek

kurkuma, fahéj, fokhagyma, gyömbér, zöld tea

Halak

vadlazac, makréla, szardínia

Algák

kelp, wakame, kék-zöld alga

Forrás: eteltcsakokosan.hu, NÉBIH

Fotó: PXhere

Hírkategóriák

LEGUTÓBBI BEJEGYZÉSEK

KORÁBBI BEJEGYZÉSEK











Banner
Banner
Banner
Támogatóink