114 éves a Magyar Egyetemi - Főiskolai Sportszövetség

A Nemzeti Diák, Hallgatói és Szabadidősport Szövetség tagja

Magyar győztese van a 2020 FISU Forum Student Projectjének

A 2020 FISU World Forum évek óta egyik legizgalmasabb kísérőprogramja a Student Project, mely során a hallgatóknak – a FISU oktatási bizottságának szakmai felügyelete mellett – néhány nap leforgása alatt komplett projekteket kell kidolgozniuk. Az idén két pályamű nyerte el a zsűri tetszését, az egyik csapatot magyar hallgató is erősítette.

Olvasási idő: 3,5 perc

Képzeld el, hogy egy konferencián veszel részt, és miután vége a programoknak, több társaddal összeülsz, hogy késő éjszakába nyúlóan, pár nap alatt összedobjatok egy projektet valamilyen érdekes témában.

Így néz ki kissé leegyszerűsítve a Nemzetközi Egyetemi Spotszövetség (FISU) Student Projectje, amelyet a kétévente rendezett hallgatói világfórummal párhuzamosan tartanak. A lényeg, hogy a résztvevők megtanulják, hogyan kell kreatív, a témát jól felölelő és a gyakorlatba könnyen átültethető projekteket tervezni – mindezt pár nap leforgása alatt.

A koronavírus-járvány miatt idén a kibertérbe költözött Forum résztvevőinek, így a Student Projectben indulóknak sem volt könnyű dolguk, hiszen a kapcsolattartást, a közös munkát és a megbeszéléseket ezúttal a digitális platformon kellett megoldaniuk.

Öt kontinens egyetemi sportszövetségének képviseletében 55 ország 94 hallgatója vállalta, hogy részt vesz a kihívásban, és csaknem ötszáz hallgató kapott hozzáférést az e-learning platformhoz. A közös munka előnye – és sokan ezért szeretnek részt venni benne –, hogy közben a hallgatók kapcsolatot építhetnek és megoszthatják véleményüket egymással, ezáltal pedig befolyásolhatják az egyetemi sport fejlődését.

Az öttagú bírálóbizottság tagja volt D’Ess Sabina FISU-nagykövet, a Testnevelési Egyetem munkatársa is. Elmondta, hogy a projektmunkákban résztevőknek kevésbé elméleti, sokkal inkább gyakorlati szempontból kell megközelíteniük az adott témát, és a komfortzónájukból kilépve ötletes és ténylegesen is kivitelezhető pályamunkákat kell letenniük a zsűri asztalára. 

Idén összesen hét pályaművet kellett elbírálnia az öttagú bizottságnak, amely a következő személyekből állt:

  • Lilija Barijeva, a FISU oktatási és fejlesztési részlegének vezetője
  • D’Ess Sabina, a 2020 World Forum szervezőbizottságának tagja
  • Kiss Viktor, a FISU Hallgatói Bizottságának képviselője
  • Fernando Parente, az Egészséges Egyetem (Healthy Campus) project vezetője
  • Gomez Maria Inés, a FISU oktatási bizottságának tagja

A korábbi Forumokkal ellentétben ezúttal egyetlen témát adtak meg a FISU képviselői, amely az 'Egyetemi sport hallgatókra mint a jövő vezetőire gyakorolt hatásának promóciója' címet kapta.

A zsűri végül – a Forumok történetében először – két győztest hirdetett.

„Minimális volt a különbség a két csapat teljesítménye között – kezdte az értékelést D’Ess Szabina, aki a 2018-as krasznojarszki világfórumon hallgatóként vett részt hasonló projektmunkában. – Látván, hogy mindkét projekt nagyon jó és ötletes, a zsűri végül – a minimális pontkülönbség ellenére – úgy döntött, hogy két győztest is hirdet. Az a csapat, amely néhány ponttal többet kapott, szélesebb célközönségnek, az egyetemi hallgatóknak tervezte a projektjét, míg a másik a sportolók kiégéséről szólt, és inkább az élsportra összpontosított. Márpedig a FISU stratégiai célja nem más, mint hogy minél több hallgatót vonjanak be a sportba. A kicsivel jobb pályamunka erőssége, hogy minimális átdolgozással könnyen megvalósítható, ráadásul úgy építették fel, hogy szem előtt tartja az inkluzivitást és az integrációt is, azaz egy fejlett, egy fejlődő és egy elmaradott ország egyetemét is bevonja a projektbe.”

D’Ess Sabina ezúttal tehát bírálóként vett részt a Student Projectben, s mint mondta, megtapasztalta, milyen nehéz felelősségteljes döntést hozni.

„A projektek értékelése során figyelembe vettem, hogy hallgatók készítették őket, nem pedig a tervezés terén jártas szakemberek. Emiatt egy kicsit erősebben fogott a ceruzám, azaz kicsit felülpontoztam a munkákat. Most tapasztaltam meg igazán, milyen a másik, vagyis a tanárok oldalán állni, hiszen bírálóként rendkívül nehéz helytállni és igazságos döntést hozni. Meg kell mondjam, kissé nyomta a felelősség a vállamat, annak ellenére, hogy nem egyedül kellett döntenem a győztes kilétéről.”

Ám ami a legfontosabb, hogy az egyik győztes csapat tagja volt Oláh Nóra, a 2020 FISU World Forum szervezőbizottságának tagja, aki a Testnevelési Egyetem hallgatója és a Digitális Jólét Program gyakornoka. 

A győztes csapatok:

1-es csoport

Pamela Castillo (Costa Rica)
Rodrigo Leiva (Guatemala)
Aurelio Talavera (Panama)
Taahir Bulbulia (Barbados)
Denilson Seraphin (Haiti)
Zahra Bassiri (Irán)
Agustín Gutiérrez (Argentína)
Joaquín Mones (Uruguay)
Peter Boyes (Egyesült Királyság)
Joshua Miethke (Németország)
Riselda Zalli (Albánia)
Yauheni Puzan (Lengyelország)
Lindo Zwane (Dél-Afrika)
Jill Nussbaumer (Svájc)

2-es csoport

Ronald Segura (El Salvador)
Valeria Rojas (Mexikó)
Cesar Raul Velasquez Lazo (Peru)
Teresa Vásquez Rojas (Csile)
Nicole Kristof (Egyesült Államok)
Diego Galdino Franca (Brazília)
Iddi Mohammed Faried (Ghána)
Fabio Nunes (Portugália)
Oláh Nóra (Magyarország)
Zrinka Tabain (Horvátország)
David Schun (Szlovákia)
Salvador Angosto (Spanyolország)
Jihad Hamadi (Líbia)
Moffat Mwandila (Zambia)

Szöveg: Márványkövi Ferenc
Kép: Testnevelési Egyetem, freepik.com

Hírkategóriák

LEGUTÓBBI BEJEGYZÉSEK

KORÁBBI BEJEGYZÉSEK












Banner
Banner
Banner
Támogatóink