112 éves a Magyar Egyetemi - Főiskolai Sportszövetség

A Nemzeti Diák, Hallgatói és Szabadidősport Szövetség tagja

Otthon kontra fitneszterem

Vannak, akik inkább otthon szeretnek edzeni, mások a fitnesztermeket részesítik előnyben. Azért pro és kontra van néhány érvünk, hátha kilépnél a komfortzónádból.

Olvasási idő: 2,5 perc

Akik szégyenlősebbek, vagy kisebb a büdzséjük, de mozogni szeretnének, inkább otthoni körülmények között tartanak maguknak edzéseket. Elég a YouTube-on beírni a keresőbe, hogy „workout at home”, és máris több száz edzésfajta közül választhatunk. Mások inkább társaságra vágynak, így egy kiadós edzésért az edzőtermeket keresik fel. Íme, néhány érv az otthoni edzés mellett és ellen. 

Előnyök:

Ha nincs pénzed arra, hogy napijegyed vagy bérletet válts egy edzőterembe, valóban nyomós érvnek tűnhet, hogy inkább otthon maradj. Bár a szükséges eszközök beszerzése költséges lehet, ha egyszer megveszed őket, egy darabig biztosan nem lesz szükséged újra. Kifejezetten népszerű otthoni eszköz a fitneszlabda, amelynek segítségével rengeteg gyakorlat végezhetsz el.

Sokkal kényelmesebb otthon edzeni, hiszen nem kell az edzéscuccot állandóan ki- és bepakolni, sporttáskáról és tisztálkodási eszközökről gondoskodni, ráadásul időt lehet megspórolni azzal, hogy nem kell az edzőterembe elmenni.

Otthon olyan mozgás- és edzésformákat végezhetsz, amilyeneket csak szeretnél – ebben nagy segítséget nyújt, ha letöltesz néhány workout alkalmazást.

Az otthoni edzés másik előnye, hogy nem kell másokhoz alkalmazkodnod, hiszen otthoni környezetben, vagy az albérletben a saját magad ura lehetsz. A fitneszteremben sokszor várni kell arra, hogy egy gép vagy futópad felszabaduljon, de az is gyakran előfordul, hogy nem megfelelőek a higiéniai körülmények.

 

Hátrányok:

Uncsi!!!! Sokan pont azért választják az edzőtermeket, mert sportolás közben társaságban szeretnének lenni. A fitneszteremben sok minden történik körülöttünk, mozgás közben akár bámészkodhatunk, így az idő is hamarabb telik, ami akkor lehet igazán hasznos, ha monoton edzésmunkát kell ledarálnunk. Plusz valljuk be, igenis motiváló, hogy cikinek tartjuk "idő előtt" kifulladni, a mások rólunk alkotott véleménye növeli az akaraterőt és kitartást!

Bizonyos mozgásformák elvégzéséhez otthon már nem elég a hely: a súlygolyós  gyakorlatokhoz talán még igen, de egy méretesebb konditeremben a lehetőségek tárháza szinte végtelen.   

Ha otthon toljuk a workoutout, nagy akaraterő kell ahhoz, hogy más dolog ne vonja el a figyelmünket: sokunkat könnyen elcsábít egy film vagy az internet, de jöhetnek az egyéb kifogások: csengettek, csörög a telefon, így máris lőttek a jól felépített edzésmunkának!

Szakértelem. Talán ez a legfőbb érv, ami miatt érdemes az edzőtermet felkeresned. Az internetről letöltött edzésanyagok hasznosak lehetnek, ám előfordulhat, hogy nem megfelelően végzed el azokat. Bizonyos gyakorlatok kivitelezésekor nagyon fontos a helyes testtartás, az edzés előtti bemelegítés, majd az azt követő nyújtás – ezekben az edzőteremben dolgozó szakemberek nyújthatnak igazán segítséget.

Nem tudhatod továbbá, hogy mi a legoptimálisabb edzésforma az edzettséged és alkatod okán, plusz nem hátrány, ha egy szakembert beavatsz az esetleges műtéteidről, betegségeidről, mert amelyik mozgásforma bevált a baráti körödben, számodra lehet kártékony is.

 

Akkor most hova menjek?

 

Bármilyen helyszínt is választasz, a lényeg, hogy mozogj! És azt se felejtsd el, hpgy egy pár futócipő is csodákra képes!

 

 

Szöveg: Márványkövi Ferenc, verywellfit.com, csupasport.hu
Fotó: freepik.com

Hírkategóriák

LEGUTÓBBI BEJEGYZÉSEK

KORÁBBI BEJEGYZÉSEK










Banner
Banner
Banner
Támogatóink